عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه درصد بسیاری از زمین‌خواری‌ها در حاشیه شهرها انجام می‌شود، گفت: متاسفانه افراد بسیاری با بهانه انجام پروژه های اقتصادی اقدام به زمین خواری می کنند.

زمین خواری در مسیر کوچ عشایر به صورت رسمی یا با جعل سند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه درصد بسیاری از زمین‌خواری‌ها در حاشیه شهرها انجام می‌شود، گفت: متاسفانه افراد بسیاری با بهانه انجام پروژه های اقتصادی اقدام به زمین خواری می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی اکبری با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان در جلوگیری از زمین‌خواری و تصاحب اراضی ملی، گفت: برای مقابله با زمین‌خواری قوانین بسیاری در کشور وجود دارد که می‌توان با  استناد به آنها از افزایش این معضل جلوگیری کرد، خوشبختانه قوانین بسیارقابل قبولی درطی سالیان گذشته درمجلس شورای اسلامی مصوب شده که استفاده از آنها درکاهش زمین خواری ها و تصاحب اراضی ملی از سوی زمین خواران نقش موثری دارد.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قوانین به نقاط ممنوع بسیاری برای ساخت و ساز اشاره شده است، افزود: یکی از این نقاط مسیرهای کوچ عشایر است اما متاسفانه درحال حاضر این مسیرها توسط عده ای تصاحب شده و کوچ عشایر را با مشکل روبه رو کرده است، ضمن اینکه بخشی از این مسیرها یا به صورت رسمی از طرف دستگاه ها و نهادها واگذار شده و یا اینکه با جعل سند توسط برخی افراد تصاحب شده است؛ بنابراین درحال حاضرساخت و سازهای بسیاری دراین مسیرها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: همچنین دربرخی شرایط به بهانه  انجام پروژه های مختلف، زمین های مربوط به اراضی ملی و منابع طبیعی تصاحب شده است، بنابراین قالب افرادی که با مراجعه به دستگاه ها به بهانه انجام فعالیت های کشاورزی یا اقتصادی تقاضای دریافت زمین می کنند به دنبال این هستند که قطعه ای زمین تملک کنند تا اینکه دراین زمین فعالیت های کاری اقتصادی انجام دهند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از زیاده طلبی برخی افراد درتصاحب اراضی ملی، گفت: متاسفانه نظارت دستگاه و نهادهای ذی ربط دراین خصوص به خوبی صورت نگرفته و تا زمانی که این نظارت ها درسطح قابل قبولی از سوی سازمان جنگل ها ومراتع، سازمان اموراراضی و منابع طبیعی و محیط زیست انجام نشود نمی توان امیدوار به مقابله بازمین خواری بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه درصد بسیاری از زمین‌خواری‌ها در حاشیه ها شهرها انجام می‌شود، افزود: به طورحتم همه دستگاه‌های ذی ربط در این خصوص مقصر هستند، ضمن اینکه برای کاهش این معضل رسانه ها نقش اساسی در شناسایی نقاط ضعف و بی توجهی  مسئولان دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha